go to content

                

 Sinds 1886

 

 

Al sinds 1886 bestaat er mobiliteit op twee wielen onder de merknaam Victoria en daarmee behoort het merk tot de meest ervaren en bekendste fietsmerken. In dat jaar werd door Max Frankenburger en Max Ottenstein de firma Victoria opgericht, toentertijd nog ‘Frankenburger & Ottenstein’ genaamd.

Al vele generaties lang weet Victoria consumenten te overtuigen van de goede kwaliteit en bewezen betrouwbaarheid. Dit gegeven en de lange traditie schept verplichtingen en is voor producent Hartje de drijfveer voor het continue doorontwikkelen van de collectie. Op 30 oktober 1995 verwierf Hermann Hartje KG de rechten om de merknaam Victoria te gaan gebruiken. In 1997 werd in de eigen fabriek met de productie gestart van in totaal 14 city- en trekkingfietsen. De grote wederopstanding kwam in 2005 toen Hartje van start ging met de productie van eVictoria, de elektrische fietsen van het merk.

                   

 

              

 

Alle populaire aandrijfsystemen

 

 

Op een eVictoria fiets je net zo gemakkelijk als op een gewone Victoria, het verschil is alleen dat de trapkracht ondersteund wordt door een lichte, compacte en stille e-bikemotor, die zeer economisch ondersteunt. Wanneer het nodig is en past de ondersteuning zich volautomatisch aan, aan de kracht die op de pedalen wordt uitgeoefend.

Hartje beschikt over een zeer brede collectie van bijna veertig eVictoria modellen, waarbij gekozen kan worden uit diverse motoren (voorwielmotor, middenmotor, achterwielmotor) en alle populaire aandrijfsystemen van respectievelijk Bosch, Shimano Steps, Impulse 2.0, TranzX PST en eSilentio.

Bij veel fietsen kan de ondersteuning trapsgewijs ingesteld worden. Er zijn modellen met twee, drie en vier standen. De Eco-modus gebruikt de energie behoedzaam een bespaart daardoor natuurlijk energie, waardoor het bereik van een volgeladen accu groter is. Heeft de fiets ook een Extra Power modus, dan betekent dit fietsen met veel extra kracht, maar het bereik per acculading is dan natuurlijk ook iets kleiner. Er kan tijdens het rijden op ieder moment van modus gewisseld worden, met één druk op de knop aan het stuur.

 

 Doorlopende productie

 

Om de kwaliteit zoveel mogelijk in eigen hand te houden besteedt Hartje de productie van de fietsen niet uit, maar ze dit zelf op de hoofdvestiging in Hoya (Duitsland), verdeeld over vijf productielijnen, waarvan er vier dagelijks in gebruik zijn. De vijfde lijn is gereserveerd voor speciale modellen, zodat die geen oponthoud bij de overige productie veroorzaken. Ook de bouw van fietswielen gebeurt al meer dan veertig jaar in eigen beheer. Dit is niet alleen uit kwaliteitsoverwegingen, maar ook om de dealers goed te kunnen bevoorraden.

Bij Hartje worden het hele jaar door fietsen geproduceerd. Dat is niet gebruikelijk in de fietsenbranche. In de maanden dat de fietsenverkoop op een wat lager pitje staan, produceert Hartje gewoon door, om een voorraad op te bouwen. Als het verkoopseizoen vervolgens weer aantrekt, kan Hartje de levertijden voor haar dealers en zijn klanten acceptabel houden.

In de fabriek wordt zeer gestructureerd gewerkt. In de eerste fase vindt een voormontage van de frames plaats, wat inhoudt dat bijvoorbeeld de bekabeling door het frame al voorbereid is. Ook de sturen worden grotendeels kant en klaar gemaakt met handvatten, versnellingsschakelaars, fietsbel, et cetera. Voor de e-bikes van Victoria liggen de aandrijfsystemen klaar om ook op het frame bevestigd te worden. Deze aanpak heeft een bewezen verhoogde efficiency en is ook mogelijk omdat de fietsen seriematig geproduceerd worden. In de laatste fase komen frames, voorvorken, wielen, stuur en andere accessoires bij elkaar en naderen de complete fietsen hun voltooiing.

 

Meer experience

 

Eind maart 2017 is het Hartje Experience Center Benelux officieel geopend in Zutphen (Hekkenhorst 30). Doel is om geïnteresseerde consumenten de kans te geven uitgebreide proefritten te maken in de prachtige omgeving van Zutphen.
“Fietsliefhebbers zijn van harte welkom om een uitgebreide proefrit te komen maken op onze fietsen. We kunnen ze er ook alles over vertellen,” zegt Gerko Groenendijk van Hartje Benelux, die nauw betrokken is bij het experience center. “We zijn zelfs op zaterdagen geopend. Dan hebben consumenten uit heel Nederland alle tijd om er een gezellig dagje Zutphen van te maken.”   

 

 

               

 

 

ALLE E-BIKE AANDRIJVINGEN IN VOGELVLUCHT

 

 

 

BOSCH

 

Het middenmotorconcept van Bosch wordt gekenmerkt door behoedzaam opstarten en uitschakelen, schakelingen worden bij modellen met kettingschakeling van te voren herkend en door middel van een kortstondige vermogensreductie bevestigd, zodat alle bij de aandrijfkracht betrokken componenten worden ontzien.

Een uitgerijpt systeem dat de berijd(st)er bij het trappen krachtig ondersteunt.

 

Motor 36 V / 250 W, 36 V / 350 W (speedversie)
Ondersteuning tot 25 km/h, tot 45 km/h (Speed-versie)
Ondersteuningstrappen 4 ( Eco / Normal / Power / Turbo )
Accuvarianten 300 Wh (8,33 Ah), 400 Wh (11,00 Ah), 500 Wh (13,88 Ah)
Actieradius tot 100 km (300 Wh), tot 130 km (400 Wh), tot 170 km (500 Wh)
Oplaadtijd 4 tot 5 uur
Oplaadcycli 500 volledige oplaadcycli

 

Shimano Steps

 

De speciaal voor het city- en trekkingsegment ontwikkelde lichte aandrijving wordt door componentenfabrikant SHIMANO aangeboden, samen met de daarop afgestemde versnellingen. De motor is uiterst compact en licht.

Bij de drie met een fraai gevormde crank uitgevoerde Victoria modellen valt op het eerste gezicht nauwelijks op dat het e-fietsen zijn.

 

Motor 36 V / 250 W
Ondersteuning tot 25 km/h
Ondersteuningstrappen 3 ( Eco / Normal / High )
Accuvarianten 418 Wh (11,60 Ah)
Actieradius tot 120 km
Oplaadtijd 4 uur
Oplaadcycli 1000 oplaadcycli

 

Impulse 2.0

 

De in Duitsland ontwikkelde en geproduceerde aandrijfeenheid wordt door ons voornamelijk ingezet bij speciaal geselecteerde city-pedelecs, omdat de uiterst fijn afgestelde schakelsensor bijzonder goed met de toegepaste SHIMANO „Nexus“-aandrijfnaven combineert.

Maar ook een speed-model beschikt met Impulse 2.0 over de juiste aandrijving voor snelle fietsers.

 

Motor 36 V / 250 W; 36 V, 350 W (speedversie)
Ondersteuning tot 25 km/h, tot 45 km/h (Speed-versie)
Ondersteuningstrappen 3 ( Eco / Sport / Power )
Accuvarianten 522 Wh (14,50 Ah), 612 Wh (17,00 Ah)
Actieradius tot 80 km (612 Wh, speedversie), tot 170 km (522 Wh), tot 185 km (612 Wh)
Oplaadtijd 3,5 tot 5 uur
Oplaadcycli 1100 volledige oplaadcycli

 

 

TRANZ-X

 

Maar liefst drie verschillende aandrijvingen biedt VICTORIA in het TRANZ X programma. Instappen is mogelijk met de compacte voorwielmotor „F15“. Een iets krachtiger middenmotor levert Tranz X met de „M16“. De krachtigste TRANZ X middenmotor is de „M25“.

Met hun trillings- en geluidsarme aandrijvingen bieden alle drie VICTORIA pedelecs een perfecte instap in de wereld van de voorwiel- en middenmotoren.

 

Motor 36 V / 250 W
Ondersteuning tot 25 km/h
Ondersteuningstrappen 4 ( Normal / Power / Turbo / Speed)
Accuvarianten 396 Wh (11,00 Ah)
Actieradius tot 100 km
Oplaadtijd 4,5 tot 5,5 uur
Oplaadcycli 500 volledige oplaadcycli

 

( klik op onderstaande afbeelding voor het volledige Victoria E-bike overzicht)