Rijwielhandel Jan Jonkman
Rijwielhandel Jan Jonkman

                               

 

 

Sinds 1886

Al sinds 1886 bestaat er mobiliteit op twee wielen onder de merknaam Victoria en daarmee behoort het merk tot de meest ervaren en bekendste fietsmerken. In dat jaar werd door Max Frankenburger en Max Ottenstein de firma Victoria opgericht, toentertijd nog ‘Frankenburger & Ottenstein’ genaamd.

Al vele generaties lang weet Victoria consumenten te overtuigen van de goede kwaliteit en bewezen betrouwbaarheid. Dit gegeven en de lange traditie schept verplichtingen en is voor producent Hartje de drijfveer voor het continue doorontwikkelen van de collectie. Op 30 oktober 1995 verwierf Hermann Hartje KG de rechten om de merknaam Victoria te gaan gebruiken. In 1997 werd in de eigen fabriek met de productie gestart van in totaal 14 city- en trekkingfietsen. De grote wederopstanding kwam in 2005 toen Hartje van start ging met de productie van eVictoria, de elektrische fietsen van het merk.

Alle populaire aandrijfsystemen

Op een eVictoria fiets je net zo gemakkelijk als op een gewone Victoria, het verschil is alleen dat de trapkracht ondersteund wordt door een lichte, compacte en stille e-bikemotor, die zeer economisch ondersteunt. Wanneer het nodig is en past de ondersteuning zich volautomatisch aan, aan de kracht die op de pedalen wordt uitgeoefend.

Hartje beschikt over een zeer brede collectie van bijna veertig eVictoria modellen, waarbij gekozen kan worden uit diverse motoren (voorwielmotor, middenmotor, achterwielmotor) en alle populaire aandrijfsystemen van respectievelijk Bosch, Shimano Steps, Impulse 2.0, TranzX PST en eSilentio.

Bij veel fietsen kan de ondersteuning trapsgewijs ingesteld worden. Er zijn modellen met twee, drie en vier standen. De Eco-modus gebruikt de energie behoedzaam een bespaart daardoor natuurlijk energie, waardoor het bereik van een volgeladen accu groter is. Heeft de fiets ook een Extra Power modus, dan betekent dit fietsen met veel extra kracht, maar het bereik per acculading is dan natuurlijk ook iets kleiner. Er kan tijdens het rijden op ieder moment van modus gewisseld worden, met één druk op de knop aan het stuur.

Doorlopende productie

Om de kwaliteit zoveel mogelijk in eigen hand te houden besteedt Hartje de productie van de fietsen niet uit, maar ze dit zelf op de hoofdvestiging in Hoya (Duitsland), verdeeld over vijf productielijnen, waarvan er vier dagelijks in gebruik zijn. De vijfde lijn is gereserveerd voor speciale modellen, zodat die geen oponthoud bij de overige productie veroorzaken. Ook de bouw van fietswielen gebeurt al meer dan veertig jaar in eigen beheer. Dit is niet alleen uit kwaliteitsoverwegingen, maar ook om de dealers goed te kunnen bevoorraden.

Bij Hartje worden het hele jaar door fietsen geproduceerd. Dat is niet gebruikelijk in de fietsenbranche. In de maanden dat de fietsenverkoop op een wat lager pitje staan, produceert Hartje gewoon door, om een voorraad op te bouwen. Als het verkoopseizoen vervolgens weer aantrekt, kan Hartje de levertijden voor haar dealers en zijn klanten acceptabel houden.

In de fabriek wordt zeer gestructureerd gewerkt. In de eerste fase vindt een voormontage van de frames plaats, wat inhoudt dat bijvoorbeeld de bekabeling door het frame al voorbereid is. Ook de sturen worden grotendeels kant en klaar gemaakt met handvatten, versnellingsschakelaars, fietsbel, et cetera. Voor de e-bikes van Victoria liggen de aandrijfsystemen klaar om ook op het frame bevestigd te worden. Deze aanpak heeft een bewezen verhoogde efficiency en is ook mogelijk omdat de fietsen seriematig geproduceerd worden. In de laatste fase komen frames, voorvorken, wielen, stuur en andere accessoires bij elkaar en naderen de complete fietsen hun voltooiing.

Meer experience

Eind maart 2017 is het Hartje Experience Center Benelux officieel geopend in Zutphen (Hekkenhorst 30). Doel is om geïnteresseerde consumenten de kans te geven uitgebreide proefritten te maken in de prachtige omgeving van Zutphen.
“Fietsliefhebbers zijn van harte welkom om een uitgebreide proefrit te komen maken op onze fietsen. We kunnen ze er ook alles over vertellen,” zegt Gerko Groenendijk van Hartje Benelux, die nauw betrokken is bij het experience center. “We zijn zelfs op zaterdagen geopend. Dan hebben consumenten uit heel Nederland alle tijd om er een gezellig dagje Zutphen van te maken.”

Geen verkoop

Verder dan proefritten gaat Hartje Benelux niet. De verkoop van de fietsen wordt overgelaten aan het aangesloten en erkende dealernetwerk. “Wanneer de bezoekende consumenten zo enthousiast worden, dat ze een fiets van ons willen kopen, dan noteren we hun gegevens en kan de fiets via een dealer naar keuze uitgeleverd worden,” licht Groenendijk toe. “Zij zijn ons partners en dragen professioneel zorg voor de aflevering, service en garantie.”

Meer informatie

www.victoria-fietsen.nl 
www.e-bike.nl
www.bike-experience-center.com

                           

 

 

           

 Victoria E-Trekking 5.5 SEH
 
 
  • Shimano nexus 7 speed
  • Magura HS 11 Hydro-rem
  • Gesloten kettingkast
  • Bosch middenmotor
  • 300 watt accu
  • Actieradius tot 100 km
 
 
 € 1849,- 
 
 
 
 
 
 

               

       

 Victoria E-Trekking 5.7 SEH

 
 
  • Shimano nexus 7 speed
  • Magura HS 11 Hydro-rem
  • Gesloten kettingkast
  • Bosch middenmotor
  • 400 watt accu
  • Actieradius tot 130 km


€ 2049,-
 
   

    

   
 Victoria E-Trekking 7.4 H
 
 
 
 
  • Shimano nexus 7 speed
  • Magura HS 33 Hydro-rem
  • Gesloten kettingkast
  • Bosch middenmotor
  • 500 watt accu
  • Actieradius tot 170 km
 
 

€ 2499,-
 

 

 Kijk voor het gehele Victoria aanbod op